luni, 4 august 2014

Despre smintelile provocate de unii în cazul Părintelui Arsenie Boca

În ultima perioadă, pe Facebook şi Youtube, se duce o campanie tot mai agresiva împotriva Părintelui Arsenie Boca, principalele "arme" ale smintitorilor fiind cateva discuţii cu privire la Părintele Arsenie, eu le-aş numi barfe, ale unor duhovnici, care, desigur, nu sunt infailibili.

Unul dintre cei mai înverşunaţi comentatori de pe Facebook este un anumit "Ortodox Creştin", care nu se poate opri din a arunca cu noroi în Părintele Arsenie Boca, iar asta fără a avea la bază lucruri concrete. Mai mult, acest "Ortodox Creştin", în sminteala pe care o provoacă, nu ţine cont de cuvintele Părintelui Arsenie Boca cu privire la ecumenism şi reîncarnare, căci aceste două subiecte sunt cele pe care le scoate din buzunar pentru a-l ponegri încontinuu pe Părintele. Şi, aşa cum am spus, se bazează pe ce au afirmat duhovnici precum Arsenie Papacioc, Ioanichie Bălan, Antim şi Aniţulesei, în unele filumleţe, unele din ele postându-le, de altfel, pe contul de Youtube. Ex: "Dovada ca Părintele Arsenie Boca a fost înşelat".

Din aceste filmuleţe reies o grămadă de acuzaţii la adresa Părintelui Arsenie, printre care cele mai "importante" cele cu privire la ecumenism şi reîncarnare. Dar să vedem ce spunea Părintele Arsenie Boca despre aceste două teme:

"Ecumenismul? Erezia tuturor ereziilor! Caderea Bisericii prin slujitorii ei. Cozile de topor ale apuslui. Numai putregaiul cade din Biserica Ortodoxa, fie ei: arhierei, preoti de mir, calugari sau mireni, inapoi la Sfanta Traditie, la Dogmele si Canoanele Sfintilor Parinti ale celor sapte Soboare Ecumenice, altfel la iad cu arhierei cu tot. Fereasca Dumnezeu!"

Părintele Arsenie spunea în cartea Cărarea Împărăţiei următoarele: „este o singură cale senină: trăirea învăţăturii creştine, în toată adâncimea ei şi în toată sinceritatea noastră” . Viața de apoi nu este o renaștere sau o reîncarnare într-un alt corp aici pe pământ. Ea este fie suferință veșnică în iad (Matei 25.46), fie viață veșnică în cer, cu Iisus, care a murit, astfel încât să putem trăi veșnic împreună cu El. Asupra acestui lucru ar trebui să ne concentrăm atenția în viața noastră pe pământ.

Aşadar, vedem aici spusele Părintelui cu privire la cele două teme, doar că smintitorii de serviciu se rezumă la mărturiile - care nu ştim cât sunt de adevărate - ale unor... credincioşi, date prin diferite cărţi.

Mai mult, "anti-arseniştii", căci au ajuns deja să-i numească pe cei care îl apără pe Părintele Arsenie ca fiind "arsenişti", o dau înainte cu acel videoclip în care Părintele Papacioc şi Ioanichie Bălan îl bârfesc pe Părintele Arsenie, fără să conştientizeze că cei doi au fost şi ei nişte oameni şi nu fără de greşeală şi luându-i astfel drept nişte repere pentru a-şi duce lupta pentru "adevăr". Un exemplu cu privire la greşelile unora din cei pe care şi-i iau ca arme împotriva "înşelatului" A. Boca, în articolul de aici: “Marii duhovnici” Cleopa, Arsenie Papacioc si botezul ortodox". 

Un alt argument al "anti-arseniştilor" este pictura de la Drăgănescu a Părintelui, în care apar zugrăviţi doi eretici şi care, trebuie să recunoaştem, este o greşeală dpdv canonic a Părintelui Arsenie, dar nu ştim dacă prin ea nu ni s-a profeţit ceva. Rămâne de văzut.

Desigur, Părintele Arsenie Boca nu avea nevoie de această "intervenţie" a mea, dar am considerat că ceea ce se întâmplă în ultimul timp în acest caz este de-a dreptul revoltător pentru oricine îl îndrăgeşte pe Părintele Arsenie, de a cărui sfinţenie m-am convins în nenumărate rânduri (el fiind cel care, prin intervenţia divină, m-a adus cu adevărat la Biserica lui Hristos). Şi nu doar eu. Este însă şi revoltător, ceea ce fac aceşti domni , pentru "bunul simţ duhovnicesc" pe care ar trebui să-l aibă un creştin, evident, nu şi atunci când trebuie arătat cu degetul rătăcirile şi erezia.

Îi doresc lui "Ortodox Creştin", cât şi celorlalţi "anti-arsenişti" să aibă mai mult discernământ duhovnicesc şi să nu-şi facă din asta un scop în viaţă şi le transmit să mă ierte dacă le-am greşit cu ceva.

Vlad Herman

Introdu e-mailul pentru abonare:

11 comentarii:

  1. Mă bucur că îi luați apărarea Părintelui Arsenie Boca, dar linkul pe care l-ați dat Marii duhovnici” Cleopa, Arsenie Papacioc si botezul ortodox aparține unui blog al unor stiliști gen Slătioara, iar cuvintele negative de acolo aduse părintelui Sfânt Cleopa Ilie, dar și la adresa părintelui Arsenie Papacioc nu arată altceva decât o lipsă de cunoștințe teologie profunde.

    RăspundețiȘtergere
  2. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  3. Pentru constatarea sfințeniei Părintelui Arsenie Boca, între miile, poate zecile de mii de dovezi care sunt, ajung și numai acestea două: privirea lui încărcată de tristețe din fotografia pentru pușcărie (o tristețe care mi se pare chiar mai mare decât cea din privirea Căpitanului Corneliu Zelea Codreanu – http://fericiticeiprigoniti.net/images/marturisitori/arsenie-boca/arsenie-boca.jpg ) și aceste vorbe „Numai atâta mângâiere putem aduce între oameni, câtă amărăciune putem bea în locul celor pe care vrem să-i mângâiem.”

    Dar cei care îl iubesc au trăit ei înșiși minuni când l-au chemat pe Părintele. Eu l-am văzut acum doi ani la groapa lui, în chip de femeie îngerească (dar eram orbit, cum au fost orbiți duhovnicește Luca și Cleopa pe drumul spre Emaus, și nu mi-am dat seama pe moment ce se petrece): http://yanush.wordpress.com/2014/04/29/o-intamplare-minunata-la-mormantul-parintelui-arsenie-boca/
    Iar anul acesta, tot la groapa Părintelui, un glas străin de mine a răspuns unui gând foarte neduhovnicesc din mintea mea: „Gândul acesta nu vine din lacrimi.” Ăsta e chiar felul de a vorbi al Părintelui… http://yanush.wordpress.com/2014/11/29/parintele-arsenie-cel-mai-mare-sfant-al-romaniei/

    Dar mereu când m-am dus către Părintele am primit câte o mângâiere: http://yanush.wordpress.com/2011/12/12/lacrimile-parintelui-arsenie/
    Iar la una din ele am avut și martor, pe Ciprian Voicilă: http://yanush.wordpress.com/2014/07/23/doi-melci/

    Părintele Arsenie Boca e cel mai mare sfânt al României.
    A fost nu doar un vrednic apărător, păstrător și propovăduitor al Ortodoxiei (al adevăratei Ortodoxii, nu a celei care nu se mai poate numi nici măcar Creștinism), cum vă puteți convinge din orcare din scrierile lui (de pildă, din asta: http://fundatiaarsenieboca.ro/Articole-preluate-din-presă-şi-internet/ultima-scrisoare.html ), dar și un intelectual de mare clasă, tradiționalist, care mânuia cu mare precizie limba noastră veche, autentică.
    Era înainte văzător, dar nu parțial, nu în felul ghiciturii, amestecat, cum se întâmplă la alți călugări, ci înainte văzător deplin – Dumnezeu îi arăta multe și i le arăta foarte clar.
    Cărțile în care sunt relatate minunile lui sunt excelente și au trezit pe mulți la Credință. Ele au lucrat și asupra mea.
    Acestea fiind zise, vă invit să faceți șapte zile acatistul românesc al Părintelui, iar apoi să ne povestiți efectele lui: http://yanush.wordpress.com/acatistul-caii-parintelui-arsenie/
    Doamne ajută!

    RăspundețiȘtergere
  4. Pentru constatarea sfințeniei Părintelui Arsenie Boca, între miile, poate zecile de mii de dovezi care sunt, ajung și numai acestea două: privirea lui încărcată de tristețe din fotografia pentru pușcărie (o tristețe care mi se pare chiar mai mare decât cea din privirea Căpitanului Corneliu Zelea Codreanu – http://fericiticeiprigoniti.net/images/marturisitori/arsenie-boca/arsenie-boca.jpg ) și aceste vorbe „Numai atâta mângâiere putem aduce între oameni, câtă amărăciune putem bea în locul celor pe care vrem să-i mângâiem.”

    Dar cei care îl iubesc au trăit ei înșiși minuni când l-au chemat pe Părintele. Eu l-am văzut acum doi ani la groapa lui, în chip de femeie îngerească (dar eram orbit, cum au fost orbiți duhovnicește Luca și Cleopa pe drumul spre Emaus, și nu mi-am dat seama pe moment ce se petrece): http://yanush.wordpress.com/2014/04/29/o-intamplare-minunata-la-mormantul-parintelui-arsenie-boca/
    Iar anul acesta, tot la groapa Părintelui, un glas străin de mine a răspuns unui gând foarte neduhovnicesc din mintea mea: „Gândul acesta nu vine din lacrimi.” Ăsta e chiar felul de a vorbi al Părintelui… http://yanush.wordpress.com/2014/11/29/parintele-arsenie-cel-mai-mare-sfant-al-romaniei/

    Dar mereu când m-am dus către Părintele am primit câte o mângâiere: http://yanush.wordpress.com/2011/12/12/lacrimile-parintelui-arsenie/
    Iar la una din ele am avut și martor, pe Ciprian Voicilă: http://yanush.wordpress.com/2014/07/23/doi-melci/

    Părintele Arsenie Boca e cel mai mare sfânt al României.
    A fost nu doar un vrednic apărător, păstrător și propovăduitor al Ortodoxiei (al adevăratei Ortodoxii, nu a celei care nu se mai poate numi nici măcar Creștinism), cum vă puteți convinge din orcare din scrierile lui (de pildă, din asta: http://fundatiaarsenieboca.ro/Articole-preluate-din-presă-şi-internet/ultima-scrisoare.html ), dar și un intelectual de mare clasă, tradiționalist, care mânuia cu mare precizie limba noastră veche, autentică.
    Era înainte văzător, dar nu parțial, nu în felul ghiciturii, amestecat, cum se întâmplă la alți călugări, ci înainte văzător deplin – Dumnezeu îi arăta multe și i le arăta foarte clar.
    Cărțile în care sunt relatate minunile lui sunt excelente și au trezit pe mulți la Credință. Ele au lucrat și asupra mea.
    Acestea fiind zise, vă invit să faceți șapte zile acatistul românesc al Părintelui, iar apoi să ne povestiți efectele lui: http://yanush.wordpress.com/acatistul-caii-parintelui-arsenie/

    Cu ajutorul Lui Dumnezeu, trag nădejde că Părintele va fi primul canonizat dintr-o listă de sfinți români contemporani pe care să o sperăm cât mai cuprinzătoare. Doamne ajută!

    RăspundețiȘtergere
  5. Deci, ideea este aceasta, nu ne putem închina si nu putem cinsti pe cineva despre care nu suntem siguri ca s-a mantuit, nu putem spune "sfant" unuia care nu este sfant. Lasati judecata in mana Dreptului Judecator, Duhul Sfant sa lumineze Sfântul Sinod in luarea unei decizii in acesta privinta. Oricum pentru picturile de la Draganescu nu exista scuze, fie chiar si o profetie, un drept maritor crestin ortodox nu picteaza eretici in Biserica lui Hristos. Asta pentru ca bietii oameni nestiutori, se duc si se inchina, poate sunt batrani, oameni fara carte care nu stiu. Dumnezeu sa ne ierte!

    RăspundețiȘtergere
  6. Sunt toti jidani astia care arunca cu noroi in orice membru al Bisericii Ortodoxe. Ca si comunistii incearca pe orice mijloace sa distruga Biserica. Si noi crestinii ortodocsi in loc sa ne vedem de rugaciunile noastre, pierdem vremea plecand urechile la toate barfele. Si ce daca babele pupa microfonul. Nu o sa ajungem nici unul niciodata la smerenia babei daca tot barfim atat.

    RăspundețiȘtergere
  7. Sunt curios daca o sa fiu cenzurat... Articolul tau eate extrem de slab si dovedeste fanatismul tau vis-a-vis de Par. Arsenie Boca. Am fost si eu la mormantul Parintelui, dar, oricat mi-am dorit, nu si-a putut gasi loc in inima mea alaturi de ceilalti Sfinti ai Ortodoxiei. Mai multa bucurie si liniste am simtit in Pestera Sf. Ioan. Pictura Parintelui Arsenie ma infioara, ma sperie. Sunt multe lucruri din viata si din cartile lui care ma tulbura. Sper intr-o zi sa citesc mai mult si sa le compar cu scrierile Sfintilor Parinti (cei din primele secole) pentru a vedea, cu argumente, daca este sau nu cu adevarat "inselat". Oricum sunt multe semne de intrebare, prea multe, referitor la sfintenia lui. Mie mi-e greu sa il pun pe aceeasi treapta cu Sfantul Nectarie, Sfantul Ioan Maximovici si Sfantul Luca al Crimeei. Acestia au fost pur ortodocsi. Mi se pare, ca acest fenomen, "Arsenie Boca",se muleaza perfect pe spiritul lenes si cautator de fenomene paranormale al romanului (iubitor de superstitii si nu de adevar). Oricum B. O. R. va tacea atata timp cat cuferele sunt umplute de multimea de pelerini care se indreapta spre mormantul lui.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa este,parintele arsenie se potriveste ca o manusa pt ecumenisti.Orice ar fi profetit la draganescu nu trebuia pictat wulfilas in altar si francisc inselatul intre sfinte.

      Ștergere
  8. Mare dreptate aveti aici (anonim)deci judeca pe arsenie papacioc si pe ilie cleopa,dar dumnealui cel care a scris idolatria asta ce fapte mari a facut,ce stie el de credinta mai mult ca Arsenie Papacioc sau Ilie Cleopa care mie mi se par cei mai curati si smeriti in fata lui Dumnezeu. Ce mari exemple pt noi romanii

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna ziua domnule vladherman.bloger, omiteți un lucru important că și dvs. sunteți înșelat, (și eu) mai influențăm și pe X și pe Y... "părintele" excălugăr Boca a fost 'expus' (și nu bârfit) de mai marii duhovnici ai României, de asta s-a și pus problema in acest fel: "sfânt sau înșelat", i s-au expus practicile și învățăturile pentru a trage lumea concluzia: cei îndoctrinați gen new age cred că este sfânt, iar cei care cunosc cât decât ce înseamnă ortodoxia adevărată se roagă la Dumnezeu sa-l ierte pe Boca. Să mă ierte Dumnezeu, să vă ierte Dumnezeu, "opriți rătăcirile de la Prislop"!
    Mircea cel păcătos.

    RăspundețiȘtergere